A hashtagek
Azt is mondhatnánk, hogy ki ne ismerné – mégis beszélni kell róla, mert minden lehetőséget ki kell használni, amit az insta a felhasználók rendelkezésére bocsát.
Az Instagram hashtag-ek a bejegyzések kategorizálásának egyik módja, annak érdekében, hogy a látogatók új tartalmakat fedezzenek fel és növeljék az elérést. Az Instagram úgy van beállítva, hogy egy hash (#), magyarul kettős-kereszt jel és egy kulcsszó használata hivatkozást hozzon létre más, ugyanazzal a szóval megcímkézett fényképek, videók és történetek gyűjteményére.
A hastagek használatában az igazi áttörést az Instagram Search jelentette, elindításával a hashtagek nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy a tartalom keresését a lehető legegyszerűbbé tegyük.
Jól tesszük, ha a tartalom kulcsszavainak tekintjük őket. Mondok egy példát : ha a süteményekről teszel közzé bejegyzést, akkor használhatod a #sütemények hashtaget a bejegyzéseidben. Így bárki, aki süteményeket keres az Instagramon, könnyen megtalálhatja és láthatja a bejegyzéseidet.
Hogyan segíti ez a szerves növekedést 2022-ben?
Itt legfőképpen arról van szó, hogy adj kulcsszavakat a bejegyzéseidhez, és tedd azokat Instagram Search-baráttá. Csak mellékesen jegyezem meg, hogy hasonlóan működik a kereső-optimalizálás (SEO), amikor olyan kifejezéseket használunk a tartalmakban, amelyekre várhatóan keres a felhasználó.
Természetesen írhatok blogot az Instagram Search-ről, de addig is, érdemes azon elgondolkodni, hogy milyen résspecifikus hashtageket kezdhetsz el használni! Még az is előnyös lehet, ha az insta mikroblog feliratokhoz használod őket !
A saját hashtag
A süteményes példa megmutatja, hogy hogyan használjunk olyan hashtaget, amely beviheti a bejegyzésünket azok közé, amiket gyakran néznek meg az emberek. Így szerezhetünk egy csomó látogatót akik attól függően kezdenek el követni, hogy milyen minőségű volt a bejegyzésünk.
A „gyüjtő” hashtagek mellett létrehozhatsz saját hashtaget is, ami kivételesen hasznos módja annak, hogy több Instagram-követőt szerezz. Nem egyszerű egy olyan „fülbemászó” hashtaget létrehozni, amit könnyű megjegyezni és csak a Tiéd, de megéri : ha megtetszik a közönségednek, akik megosztják a tartalmat ezzel a hashtaggel, akkor sikerült bevezetni egy olyan kulcsszót, ami csak rád mutat és amit egyre többen ismernek meg.
Mondok itt is egy példát : közzé teszed egy vizsla fényképét. A #instavizsla (több mint 90 ezer bejegyzés) címkézése helyett a #cukivizsla (8 bejegyzés) megjelölésével célzottabb közönséget érhetsz el, mégpedig azokat, akik valóban szeretik a vizslákat. Ez a legjobb módja annak, hogy sok célzott elköteleződést érjünk el bejegyzéseinkkel.
Fontos, hogy ne „hasra ütve” adj meg egy hashtaget, mert ha véletlenszerű hashtageket adsz meg az Instagram-bejegyzéseid végén, az nem fogja növelni a közönséget. Ehelyett nézd meg, hogy a látogatók és a követők milyen hashtageket használnak a témában, és nézd meg, hogy ezek közül melyek illenek a tartalmaidhoz. Ezek alapján már sokkal könnyebben lehet egy olyan releváns saját hastaget kitalálni, amilyet a közönségünk ténylegesen keres.
Fontos : el kell kerülni az olyan direkt hashtageket, amelyek elnevezésükben arra kérik az embereket, hogy kövessenek, mint például a #kovess... – ezek ugyan rövidtávon működhetnek, de az erre a „felkérésre” érkező követők valószínűleg nem fognak kapcsolatba lépni a tartalmunkkal.
Ráadásul az Instagram-algoritmust folyamatosan fejlesztik ezért az egyre okosabb lesz és megjelöli azokat az embereket, akik következetesen spam jellegű vagy irreleváns hashtageket használnak.
A hashtagekről sokkal több és részletesebb információt az Influencer leszek c. könyvemben találsz.