SysKomm - Hogyan szerezz több követőt az instán ? 3. rész

Hogyan szerezz több követőt az instán ? 3. rész

A hashtagek

 

Azt is mondhatnánk, hogy ki ne ismerné – mégis beszélni kell róla, mert minden lehetőséget ki kell használni, amit az insta a felhasználók rendelkezésére bocsát. 

Az Instagram hashtag-ek a bejegyzések kategorizálásának egyik módja, annak érdekében, hogy a látogatók új tartalmakat fedezzenek fel és növeljék az elérést. Az Instagram úgy van beállítva, hogy egy hash (#), magyarul kettős-kereszt jel és egy kulcsszó használata hivatkozást hozzon létre más, ugyanazzal a szóval megcímkézett fényképek, videók és történetek gyűjteményére. 

A hastagek használatában az igazi áttörést az Instagram Search jelentette, elindításával a hashtagek nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy a tartalom keresését a lehető legegyszerűbbé tegyük.

Jól tesszük, ha a tartalom kulcsszavainak tekintjük őket. Mondok egy példát : ha a süteményekről teszel közzé bejegyzést, akkor használhatod a #sütemények hashtaget a bejegyzéseidben. Így bárki, aki süteményeket keres az Instagramon, könnyen megtalálhatja és láthatja a bejegyzéseidet.

 

Hogyan segíti ez a szerves növekedést 2022-ben?

Itt legfőképpen arról van szó, hogy adj kulcsszavakat a bejegyzéseidhez, és tedd azokat Instagram Search-baráttá. Csak mellékesen jegyezem meg, hogy hasonlóan működik a kereső-optimalizálás (SEO), amikor olyan kifejezéseket használunk a tartalmakban, amelyekre várhatóan keres a felhasználó.

Természetesen írhatok blogot az Instagram Search-ről, de addig is, érdemes azon elgondolkodni, hogy milyen résspecifikus hashtageket kezdhetsz el használni! Még az is előnyös lehet, ha az insta mikroblog feliratokhoz használod őket !

 

A saját hashtag

A süteményes példa megmutatja, hogy hogyan használjunk olyan hashtaget, amely beviheti a bejegyzésünket azok közé, amiket gyakran néznek meg az emberek. Így szerezhetünk egy csomó látogatót akik attól függően kezdenek el követni, hogy milyen minőségű volt a bejegyzésünk.

 

A „gyüjtő” hashtagek mellett létrehozhatsz saját hashtaget is, ami kivételesen hasznos módja annak, hogy több Instagram-követőt szerezz. Nem egyszerű egy olyan „fülbemászó” hashtaget létrehozni, amit könnyű megjegyezni és csak a Tiéd, de megéri : ha megtetszik a közönségednek, akik megosztják a tartalmat ezzel a hashtaggel, akkor sikerült bevezetni egy olyan kulcsszót, ami csak rád mutat és amit egyre többen ismernek meg.

 

Mondok itt is egy példát : közzé teszed egy vizsla fényképét. A #instavizsla (több mint 90 ezer bejegyzés) címkézése helyett a #cukivizsla (8 bejegyzés) megjelölésével célzottabb közönséget érhetsz el, mégpedig azokat, akik valóban szeretik a vizslákat. Ez a legjobb módja annak, hogy sok célzott elköteleződést érjünk el bejegyzéseinkkel.

 

Fontos, hogy ne „hasra ütve” adj meg egy hashtaget, mert ha véletlenszerű hashtageket adsz meg az Instagram-bejegyzéseid végén, az nem fogja növelni a közönséget. Ehelyett nézd meg, hogy a látogatók és a követők milyen hashtageket használnak a témában, és nézd meg, hogy ezek közül melyek illenek a tartalmaidhoz. Ezek alapján már sokkal könnyebben lehet egy olyan releváns saját hastaget kitalálni, amilyet a közönségünk ténylegesen keres.

 

Fontos : el kell kerülni az olyan direkt hashtageket, amelyek elnevezésükben arra kérik az embereket, hogy kövessenek, mint például a #kovess... – ezek ugyan rövidtávon működhetnek, de az erre a „felkérésre” érkező követők valószínűleg nem fognak kapcsolatba lépni a tartalmunkkal.

Ráadásul az Instagram-algoritmust folyamatosan fejlesztik ezért az egyre okosabb lesz és megjelöli azokat az embereket, akik következetesen spam jellegű vagy irreleváns hashtageket használnak.

 

A hashtagekről sokkal több és részletesebb információt az Influencer leszek c. könyvemben találsz.


Nyomtatás   E-mail

SysKomm Web Design

Az oldalunkon található fotók, videók és jelölések kizárólag demonstrációs célból jelennek meg, a megjelenő személyek nem feltétlenül tartoznak a cég munkatársai közé.

A megjelenő szövegrészek tájékoztató jellegűek, sem külön, sem együtt nem minősülnek ajánlattételnek.

Lépjen kapcsolatba velünk

SysKomm Hungary Kft 

1064 Budapest. 

Podmanizcky u. 57. 

info@syskomm.hu 

www.syskomm.hu 

Ügyfélfogadás csak egyeztetett időpontban !