Az influencer rés
Mit nevezünk résnek ? Természetesen azt a kis felületet, vagy lehetőséget, amit még – jobb esetben – egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevesen töltenek ki, és Te éppen itt akarsz eredményeket elérni.
Mondok egy példát : a divat iparágban persze rengetegen törekednek influencer -eredményekre, de mondjuk a testesebb hölgyek divatjával már kifejezetten kevesen törődnek – ilyen egy lehetséges rés. A megfelelő rés megtalálása persze az Instagram-követők számának szerves növelésére minden területen nagyon népszerű. Sokan viszont nem szeretik, mert úgy érzik, hogy beskatulyázódnak egy ilyen réssel.
Hogyan találd meg a rést ?
Lehet leülni és gondolkodni rajta – sajnos azonban ilyenkor jönnek legkevésbé a jó gondolatok. Javaslom a következő egyszerű gyakorlatnak a használatát. Elég egy darab papír és egy toll, na meg válaszolni néhány alap-kérdésre:
Milyennek képzeled el magadat influencerként álmaidban? Határok nélkül! Egy tökéletes világban mi lenne a személyes imázsod? Milyen lenne ehhez az Instagram-profilod?
Melyik az a három Instagram-influencer vagy fiók, amelyeket szeretsz?
Miért szereted annyira a tartalmukat?
Ki az ideális követőd? ( kor, nem, érdeklődés, aktivitás, írj le egyetlen embert, aki mindenben megfelel)
Miért szeretik a tartalmaidat a követők?
Mit várnak tőled a követőid?
Válaszold meg a kérdéseket külön-külön, és ne törődj azzal, hogy lehetetlennek tartasz bizonyos dolgokat. Nincsenek lehetetlenek – írd fel, amire vágysz és ahogy látod magadat, ezek megismerése fog előre vinni. Ha nem csak gondolatban van meg az elképzelés, hanem le is írtad, akkor kezdhetsz el gondolkodni a személyes megjelenéseden, és kezdheted megtalálni azt a rést, ami tényleg előre visz.
Tegyük fel, hogy ennyi álmodozás és a fenti kis résgyakorlat elvégzése után arra a következtetésre jutottál, hogy szívesen lennél divatbefolyásoló. A divat mint rés persze nagyon széles megfogalmazás, neked ennél sokkal-sokkal pontosabban kell „belőni” a rést, de itt ez most csak egy tipp – a részleteket Neked kell specifikusan kidolgozni.
Tehát a következő alap-tartalmakat hozhatod létre, mint divat-influencer:
Öltözködési tanácsok ( a követők milyensége szerint!)
Ötletek az aktuális vagy következő szezonhoz
A nap ruhája
XYZ személy ihlette ruhák
Egy tervező vagy design-shop munkái
Mi van, ha több rést is el tudsz képzelni ?
Szereted a ruhákat, de imádod a gasztronómiát is, de az az érzésed, hogy ezzel soha nem sikerülne organikus Instagram-követőket szerezned.
Azért a két dolog nem zárja ki egymást, tarts ki.
Rendben, akkor tegyük fel, hogy szeretsz enni, és ezt megosztod a követőiddel is. Divat-influencerként hogyan kapcsolódhat a gasztronómia a meglévő tartalmaidhoz?
Mi az egyik legfontosabb egy influencer számára? A kreativitás! Légy kreatív! A megosztott egyéb tartalmak mellett bemutathatsz néhány szórakoztató, étel ihlette ruhát vagy olyan ruhát, amelyet egy bizonyos étterembe vennél fel! Tehetsz többet is : egy-egy recept mindig rengeteg olvasót hoz a neten, bárhol is jelenjen meg.
De mit is csináltunk ezzel a két példával? Megválasztottuk a rést és nyitottunk egy további érdeklődési kört, ötvözve a két területet.
Az Instagram lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kiválasszák az „Érdeklődési körök” tartalmukat, ami azt jelenti, hogy a felhasználók elmondhatják az Instagramnak, hogy milyen konkrét tartalmakból szeretnének többet látni. Ha nem szűkíted le érdeklődési köreid számát a legalacsonyabb szintre, akkor elszalasztod azt a lehetőséget, hogy az Instagram a megfelelő emberekhez juttassa el a tartalmaidat!
Tervezett hírfolyam ütemezés
A megbízható eredmények elérésére kell egy bizonyos tervszerűség – ha csak úgy „visszakézből” posztolgatsz össze-vissza amikor időd engedi, a követők nem fogják tudni, hogy mikor keressenek rád – a mindennapi figyelés meg nem opció.
Tervezd meg és ütemezd be a bejegyzéseidet előre, hogy organikus Instagram-követőket szerezhess.(nem mellesleg : az insta algoritmusa pont ezt szereti...) Az ütemezés abban segít, hogy egységes megjelenést nyújts a hírfolyamodban, és abbahagyd a „Jaj, ne! Mit kellene ma feltennem?” - dolgokat.
Légy őszinte: amikor ilyesmi megtörténik, néha egyáltalán nem posztolsz, vagy írsz egy félszeg nyögetet, ami nem vezet sehova. Az előre elkészített terveken menet közben is lehet változtatni, de ha megadtál egy alap-ritmust és előre elterveztél témákat és posztokat, akkor nem kell aggódnod amiatt, hogy épp' kalandozol valahol, mikor online kellene lenned egy újabb poszttal.
Még egyszer: LÉGY KÖVETKEZETES. Hamar észre fogod venni, hogy amikor leülsz megtervezni a hírfolyamodat és átgondolt címeket írsz, sokkal magabiztosabb leszel a munkádban. A régi és új követők a legnagyobbra a tartalom minőségét értékelik, a minőség pedig éppen az előre átgondolt megjelenésekkel érhető el e legegyszerűbben.