A Z generáció olyan trendtudatos és műszakilag hozzáértő, amit soha senki nem gondolt volna. Az Instagram egy új tanulmánya a Z generáció érdeklődési köreit és használati szokásait vizsgálja, hogy meghatározza a holnap trendjeit.
A tanulmányhoz a felmérést Németországban végezték, de ismerve a Z generáció hazai szokásait, a kapott eredmények legalább olyan mértékben érvényesek itthon, mint ott.
Melyek azok a kérdések, amelyek foglalkoztatják a fiatal közösségi média felhasználókat ? Mik a terveik a jövőre nézve, és milyen tartalmakat szeretnének látni? Az Instagram ezeket a kérdéseket vizsgálta egy új tanulmányban, amelyet az YPulse piackutató céggel együttműködésben készítettek. Ebből a célból 1200, 13 és 24 év közötti közösségi média felhasználót kérdeztek meg. A következőkben összefoglaltuk a legfontosabb eredményeket.
61 % az Instagramot használja vásárlási platformként
Sok fiatal legszívesebben az okostelefonján keresztül vásárol – és a megkérdezettek 61 százaléka számára az Instagram vásárlási platformként is funkcionál. Ezzel szemben mindössze egyötödük érdeklődik a posztokon keresztüli közösségi vásárlás iránt.
A válaszadók negyede a közösségi médiát és különböző podcastokat is használ fő hírforrásként. Nem meglepő, hogy az összes megkérdezett felhasználó szinte mindegyike (1082) Instagramot használ: a Snapchat és a TikTok mellett ez a Z generáció kedvenc platformja, míg a Twitter és a Facebook már nem különösebben népszerű.
Karrier törekvések: Vállalkozó
Különösen figyelemre méltó, hogy a Z generáció nem csak vásárolni és fogyasztani, hanem maga is üzletelni akar. A 13-24 évesek csaknem 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egyszer szívesen alapítana saját vállalkozást, és a hírek szerint negyedük már meg is tette ezt. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Z generáció nagy része is érdeklődni fog az üzleti és karrier témát körülvevő közösségi oldalakon megjelenő tartalmak iránt.
A Z generáció vállalkozó szelleme sok fiatal álommunkájában is megmutatkozik: a kutatás szerint nagy részük szívesen dolgozna tartalomkészítőként. Az alkotói gazdaság már egyébként is virágzik, és milliós eladásokat generál. Bár a megkérdezettek csaknem háromnegyede gondolja úgy, hogy az egyetemi végzettség a legjobb módja az életben való előrelépésnek, 61 százalékuk szerint kevesebbet ér, mint korábban.
Nincs vásárlás társadalmi elkötelezettség nélkül
Egy másik téma, amely a jövőben is foglalkoztatja a Z generációt, a társadalmi igazságosság. A fiatalok közel harmada szeretne idén aktívan részt kell venni társadalmi kezdeményezésekben – a lányok és a nők ebben 40 százalékkal jóval megelőzik a 25 százalékos férfiakat.
A tanulmányból az is kiderül , hogy a Z generáció társadalmi elkötelezettsége is szerepet játszik a vásárlás során. A 13-24 évesek csaknem harmada a vásárlás előtt tudni szeretné, hogy egy márka hogyan látja a társadalmi kérdéseket.