Az Instagram Reels algoritmusa
Az Instagram Reels természetesen az a rövid videós felület, amelyet az Instagram 2020-ban mutatott be a TikTok versenytársaként. Az egyszerű szerkesztőeszközökkel az alkotók effektusokat és szűrőket használhatnak, amivel akár több felvételt is összefűzhetnek, valamint zenei klipeket integrálhatnak, amikkel percek alatt szórakoztató, lebilincselő Instagram-Reels videókat lehet készíteni (és az Instagram Stories-szal ellentétben ezek 24 óra elteltével sem tűnnek el).
De, mint minden más az Instagramon, a legkitűnőbb videód, vagy legjobban emelkedő a nézettséged, minden, ami sz instán megjelenik a mindenható Instagram-algoritmusnak van kitéve: ez az a színfalak mögötti kód-rendszer, amely eldönti, hogy eljuttat-e egy videót a tömegekhez, vagy eltemeti azt a valahová a sötétbe.
Íme, hogyan működik az Instagram Reels algoritmus 2022-ben, és mit tehetsz annak érdekében, hogy a nem túl titkos receptet előnyödre fordítsd.
Hogyan működik az Instagram Reels algoritmusa?
Aki komolyan veszi az influencer feladatait, az már biztosan elolvasta az Instagram algoritmus-útmutatót az üzleti Instagram-fiókkal való lehetőségek megismerése érdekében. De ha valóban azt szeretnéd, hogy az Instagram-Reels-ben feltűnj, akkor fontos tudni, hogy ennek az Instagram-funkciónak is megvan a maga sajátos algoritmusa, amellyel meg kell küzdened.
Az Instagram Reels algoritmusa dönti el, hogy melyik Instagram-felhasználó számára mely Reels-ek jelenjenek meg. Az insta algoritmus mindig olyan témát igyekszik megjeleníteni a felhasználók számára, amelyekről azt „gondolja”, hogy az illető téma érdekli az illető felhasználót. Az algoritmus ezt úgy igyekszik „megtanulni”, hogy figyel minden egyes lépést, amit az instán teszünk: mikor, hol mire lépünk, kiket követünk, miket nézünk meg, kivel lépünk kapcsolatba, miket osztunk meg és így tovább.
Számos tényező határozza meg, hogy mikor és hol jelennek meg az Reels-ek.
Kapcsolatok
Az Instagram algoritmusa nem csak azt figyeli, hogy hogyan lépsz kapcsolatba a különböző tartalmakkal, hanem azt is megfigyeli, hogyan lépsz kapcsolatba más felhasználókkal. Valaki követ téged és keresi a nevedet? Üzenetet küldötök egymásnak, vagy csak megjegyzéseket írsz? Bejelölitek egymást a bejegyzéseitekben? Ha egy másik insta-felhasználó egyértelműen a legjobb barátod vagy szuperrajongód, akkor az Instagram nagyobb valószínűséggel osztja meg vele a legújabb videódat, miután az megjelenik.
A tartalom relevanciája
Az Instagram nyomon követi a felhasználói affinitást – ez az egyik lehetséges módja annak, hogy az insta valahogy kitalálja azt, hogy „mit szeretsz”. Ugyan ezt teszi persze az összes felhasználóval is. Ha a múltban kedveltél egy Reels-t vagy bejegyzést, vagy más módon foglalkoztál vele, az Instagram megjegyzi a témát és legközelebb megpróbál hasonló tartalmat ajánlani.
Hogyan tanulja meg a mesterséges intelligencia, hogy miről szól egy videó? Az Instagram Reels hashtagjein keresztül, de a képpontok, keretek és hangok elemzésével is.
Például, ha kosárlabdázó kutyákról készült videókat nézel, akkor további kosárlabdázó kutyákról készült videót fog felkínálni. Ez az élet körforgása a munkahelyen, és ez egy gyönyörű dolog.
Aktualitás
Az algoritmus előnyben részesíti az új tartalmat az archívumból származó Reels-ekkel szemben. Az emberek látni akarják az újdonságokat, így az algoritmus elsősorban a friss videók közül válogat.
Népszerűség
Ha elkötelezett közönséged van, és olyan tartalmaid vannak, amelyek rendszeresen kapnak lájkokat és megosztásokat, akkor az az Instagram „észreveszi”, hogy valami olyat csinálsz, ami másoknak is tetszhet.
A tény, hogy népszerűnek kell lenned ahhoz, hogy népszerűvé válj, meglehetősen frusztráló, de végső soron az Instagram a minőségi tartalmak népszerűsítésének vállalkozása. Tehát aki már hírnevet szerzett magának a nagyszerű dolgok készítésével, azt az algoritmus megjutalmazza.
Más szavakkal: az Instagram előnyben részesíti azokat a Reels-eket, amelyekről úgy „gondolja”, hogy az emberek élvezni fogják: az új, szórakoztató és releváns tartalmakat.
Minőségi tartalom létrehozása
Amikor a felhasználók a Reels fülre kattintanak, szórakoztató és érdekes tartalomra számítanak. Tehát ez az, amit az algoritmusnak biztosítania kell. Az Instagram böngészők úgy válogatnak a Reels-ek között, hogy kiválasztják a nekik legjobban tetszőket.
Röviden: tegyél meg minden tőled telhetőt, hogy videód megnevettesse a nézőit, tanítson nekik valami érdekes dolgot, vagy mutass be valamilyen meglepő fordulatot vagy kihívást.
Varázsold látványossá a Reels-eidet
Az algoritmus a vizuális érzékkel rendelkező videókat részesíti előnyben. A megfelelő hatás elérése érdekében legjobb portré formátumban fényképezni, és kihagyni az alacsony felbontású fényképeket és videókat. Az alkalmazás kameraeffektusaival és szűrőivel készített videók általában lekötik a nézőket, miközben algoritmikus felismeri és – jó esetben – kiválasztja őket.
Kerüld a TikTok újraküldést
Lehet, hogy az Instagram Reels egy TikTok másolatnak indult, de nem szereti, ha emlékeztetik erre a tényre. Ezért, ha vízjellel ellátott TikTok-videókat Reels néven újra közzétesz valaki, az biztosan nem éri el a megfelelő eredményt.
Meg kell jegyezni, hogy a fentiek nem csak valamilyen elmélet eredményei: ez maga a valóság. Az insta leírása szerint: "A más alkalmazásokból láthatóan újrafelhasznált tartalom (például logókat vagy vízjeleket tartalmazó) kevésbé elégíti ki a Reels elvárt élményét. Ezért az ilyen tartalmakat ritkábban találjuk meg a Reels felületén.”
Használd a megfelelő hashtageket
A hashtagek nagyszerű felfedezési forrást jelentenek az alkotók számára, különösen a Reels-en, ezért ügyelj arra, hogy minden Reels-ed leírásában szerepeljen néhány. A maximális elérés érdekében használj pontos és értelmes hashtageket: így, ha az algoritmus pontosan ki tudja számítani, miről szól a fotód vagy bejegyzésed, akkor nagyobb valószínűséggel oszthatja meg azokat azokkal, akiket érdekel az adott téma. (Ráadásul az Instagram hirdetésekkel ellentétben a hashtagek ingyenesek!)
Az Instagram-Reels-ek legfeljebb 30 hashtaget tartalmazhatnak, de az Instagram bevált gyakorlatai azt sugallják, hogy 3-5 jól megválasztott címke adja a legjobb eredményt. Mielőtt feltöltenél egy új Reels-t, keress rá a célba vett közösségedre, és használj olyan hashtageket, amelyek valóban tükrözik a bejegyzésed témáját – és az illető közönséget is érdekli.
Csak valamilyen terméket mutatni nem elég
A hiperstilizált termékfelvételek és illusztrációk szórakoztatóak lehetnek, de végső soron az arcok azok, amelyek igazán vonzzák az insta közönségét.
Használj felkapott zenét
Használj divatos zenéket, mert az ilyenekkel az algoritmus megjutalmaz azzal, hogy előre sorolja a bejegyzésedet.
Hozz létre tartalmat a Reels-en kívül is
Történetek, bejegyzések, útmutatók: minél több insta-tartalmat teszel közzé, annál valószínűbb, hogy felfedeznek. Tudjuk, hogy az Instagram Reels algoritmus nyomon követi az előzményeidet más felhasználókkal. Ha valaki figyelte a többi Instagram-megjelenéseidet, az azt jelzi, hogy az algoritmus megjeleníti neki a legújabb Reels-edet is.
Kövesd az Instagram ajánlási irányelveit
Létezik olyan, hogy Instagram ajánlási irányelv, amiben az insta elmondja, hogy hogyan dönti el, hogy mit ajánljon és kinek: érdemes részletesen elolvasni és felhasználni, mert az insta algoritmus elég mereven ragaszkodik ehhez. Itt sokféle, az instának a közösségi médiára vonatkozó ajánlataival találkozhatsz.
"Azon dolgozunk, hogy elkerüljük az esetleg rossz minőségű, sértő vagy érzékeny ajánlásokat, és kerüljük azokat az ajánlásokat is, amelyek esetleg nem megfelelőek a fiatalabb nézőknek" – írja az Instagram.
Az erőszakot, önsértést vagy félretájékoztatást népszerűsítő tartalom adott esetben egyáltalán nem jelenik meg, vagy csak valahol a világ végén. Maradj udvarias, és játssz az insta szabályai szerint a maximális elérhetőség érdekében.
Add meg az embereknek, amit akarnak
Használd az insta elemzéseit, hogy többet tudj meg közönségedről és olyan tartalmat biztosíts, amely ennek a közönségnek az érdeklődésébe esik. Az Instagram Insights mind az üzleti, mind az alkotói fiókok számára hozzáférést biztosít a Reels elemzéséhez, amely olyan teljesítménymutatókat tartalmaz, mint az elérés, a megjegyzések és a kedvelések.
De nem akkor, amikor akarod!
Mivel az Instagram Reels algoritmus előnyben részesíti a legutóbbi bejegyzéseket, kulcsfontosságú, hogy friss tartalmat akkor jelentess meg, amikor a követőid maximális száma online van. Amint azt korábban írtam, a saját követőid iránti elkötelezettség az első lépés a Felfedezés oldalon való hely megszerzéséhez.
Tudom, hogy az Instagram Reels algoritmus működéséhez szükséges tippek egyike sem „a nagy megoldás”. De ha a saját márkád felépítése a cél, az sok körültekintést és erőfeszítést igényel.