Kezdetekben az új közösségi alkalmazásokban bármilyen ismeretlen alkotó nagyszámú követő elérést tudott elérni – követők nélkül is. Az időközben brutálisan megnövekedett felhasználók száma és az adaptált algoritmusok miatt azonban ez egyre nehezebbé válik. A TikTok azonban még mindig abban a fázisban van, amelyben nagyon magas organikus elérés lehetséges. Ezért nagyon fontos, hogy az alkotók időben kialakítsák saját jelenlétüket, és kihasználják a jó elérhetőséget. Elmagyarázzuk, hogyan teremtheted meg a lehető legjobb feltételeket a Neked oldalra való eljutáshoz.
Hogyan működik a TikTok algoritmus?
A TikTok algoritmus gondozza a kezdőlapot, a Neked (For You) oldalt, az alkalmazás szívét. A TikTok szerint bátorítani kell a kreativitást, a változatosságot és az ismeretlen alkotókat is. Így előfordul, hogy egy híres alkotó több milliós nézettségű videóját követi egy nem követett alkotó videója, akit alig néhányan nézetek meg. Ez a számodra azt jelenti, hogy nem kell elkezdened közösséget építeni, mielőtt nagy lefedettségre és sok megtekintésre számíthatsz, bármely fiók jó elérést érhet el a megfelelő tartalommal.
A platformra feltöltött új videókkal a TikTok algoritmus azonnal tesztelésbe kezd : attól függően, hogy az elején, a megjelenést követően hogyan teljesítenek, dönti el az algoritmus, hogy továbbra is fő pozícióban játsszák a videót vagy sem. Fontosak az olyan jelek, mint a lejátszási idő, a kedvelések és a megjegyzések.
Lebontva a következőképpen néznek ki a feltételek :
- Megtekintések hossza
- A megtekintések hossza a videó hosszához viszonyítva
- Visszajátszások: Ha a felhasználók egymás után többször is megnéznek egy videót, az általában azt jelenti, hogy tetszett nekik
- Tetszik a nézetek kapcsán
- Megtekintésekkel kapcsolatos megjegyzések
- Megosztások a nézettséghez képest
Minden TikTok videó teljesítményét ezen kritériumok szerint értékelik. Egy-egy új videót lejátszanak egy kis csoportnak, amely korábban hasonló tartalommal érintkezett. Ha interakcióba lépnek vele, like-olják, kommentálják és megnézik a teljes videót (esetleg akár többször is), az az algoritmus szempontjából azt jelenti, hogy a videót más felhasználóknak is le kell játszani. Ha újra kapcsolatba lépnek vele, akkor még több felhasználó számára játsszák le, és így tovább. Így válhat gyorsan nagyon eredményessé a TikTok tartalom.
Így kerülhetsz a Neked oldalra a TikTok segítségével
Ha szeretnéd, hogy az algoritmus sok felhasználó számára lejátssza a videódat, akkor a következő a teendőd :
1. Kezdj izgalmasan és tartsd meg a feszültséget. A cél az, hogy a TikTok első nézői ne unatkozzanak, és ne görgessenek tovább. Éppen ellenkezőleg, meg kell nézniük a videót az elejétől a végéig, különben az negatívan befolyásolja a videó teljesítményét. Éppen ezért az első három másodpercben érdemes lekötni a nézőket, és kíváncsivá tenni őket a videó többi részére.
2. A TikTok erősen trendorientált. A felhasználók másolják a felkapott videókat másoktól, és adaptálják őket maguknak. Ebben nagy szerepe van a hangoknak. Használj felkapott hangokat és dalokat amikor a videó-szerkesztőt használod, illetve népszerű szűrőket. Ahhoz azonban, hogy megtudd, hogy melyek a divatos zenék, nézz meg más TikTok videókat. Felkapott hashtageket is találhatsz a Felfedezés - oldalon, hogy segítsen az útmutatásban. Itt a kulcs az, hogy kipróbáld. Mindentől függetlenül előfordulhat, hogy túl későn csatlakozol egy már lejárt trendhez, ugyanis az összes trend nagyon pörgős. Tehát az ötleteidet ne tartalékold el későbbre, inkább menj bele a megvalósításba amint lehet.
3. Ha olyan tartalmat szeretnél létrehozni, amit nézőid élveznek majd, akkor ahhoz először tudnod kell, kik a nézőid. A profil beállításaidban a privát fiókodat profi fiókká alakíthatod. Ez hozzáférést biztosít bizonyos adatokhoz a követőidről:
- Demográfiai adatok
- Videóid átlagos lejátszási ideje
- A legaktívabb idők a TikTokon
- Népszerű zenék
Nézd végig aprólékosan és elemezd, hogy kiderüljön kik is valójában a követőid és milyen tartalmakat szeretnek fogyasztani.
4. Az Instagramon a követők nagy száma hozzájárulhat ahhoz, hogy sikeresek legyünk a jövőbeni videókkal. A TikTokon azonban ez nem jellemző, mert az algoritmus minden videót folyamatosan újraértékel. Ha az első nézőknek nem tetszik, a többiek sem fogják látni. Ez azt jelenti, hogy nem pihenhetsz meg egy jól sikerült videó után : tovább kell dolgozni újabb szórakoztató tartalmak megjelenítésére.
5. Használj hashtageket és találj ki egy jó feliratot. A hashtagek nélküli videó jól teljesíthet, de nagyobb az esélye annak, amelyiknek van hashtagja. Ez egyrészt azért van így, mert a felhasználók megtalálhatják a videóidat a keresésben használt hashtagek segítségével, másrészt a hashtagek lehetővé teszik az algoritmus számára, hogy jobban megértse, miről szól a videó, és ezt lejátszhatják azoknak a felhasználóknak, akik korábban már kapcsolatba léptek ugyanazzal a hashtaggel.
A feliratokban összesen 150 karakter áll rendelkezésre, de ezt ritkán használják ki. A feliratnak segítenie kell a feszültség fenntartásában, hogy a felhasználók végignézzék a videót.
Kövesd ezeket a tippeket és kísérletezz különböző tartalmakkal, mert ez a legjobb feltételeket teremti meg ahhoz, hogy a Neked oldalra kerülhess és sok embert elérj a TikTok-on.